Monday 26 January 2015

Kadang-kadang . . .

Kadang-kadang.
Aku rasa apa yang aku buat ni salah.
Kadang-kadang.
Aku rasa ade betulnya apa yang aku buat ni.

Hmm. Aku sendiri tak dapat tentukan perkara sebenar yang aku patut buat. Ya Allah. Beratnya ujian yang Kau berikan. Tapi aku yakin aku mampu. Aku percaya Allah takkan uji hambaNya melebihi kemampuan hambaNya. Allah itu Maha Penyayang. Cuma kita ni manusia yang terlalu leka dengan syurga duniawi sehingga terlupa bahawa ade lagi syurga milik DIA yang sangat indah di atas sana. Hmm. Cakap jea sayangkan Allah tapi tak buat suruhan Dia. Ape yang wajib ditinggalkan, yang haram dilakukan. Cakap jea sayangkan Rasulullah tapi tak pernah nak contohi baginda. Allahuakbar. Jauh nyaa kita tersasar.

Semoga aku dan sahabat-sahabatku yang turut berhijrah sama denganku terus istiqamah dalam perjalanan hijrah kami ke jalan Allah. Dan semoga sahabat-sahabatku yang lain juga akan terbuka pintu hati mereka untuk berhijrah. Aku nak ade dekat syurga dengan keluarga, sahabat-sahabat dan orang yang aku sayang. In shaa Allah. Itu yang aku harapkan. Amiin.


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Singgah Sebentar Di Blog Syaz
Don't Forget To Visit My Blog Next Time